lindaaaaaaa

Trött och hög på morfin så att säga.. höhö

Publicerad 2011-10-06 12:39:12 i Allmänt,

Nu har jag vart vaken ett par timmar, haltat mig fram. Gjorde en kraft ansträngning och gick ut och tog av Pik täcket samt gav han hö. I vanliga fall skulle det ta ca 2 minuter men nu 10min..

Igår blev det il fart till akuten. Kanske ska börja berätta vad som hände..
Jag var ute och red på Pik och han var super duktig allt gick kanon sen för omväxlingens skull så skulle vi ut och klättra i skogen, jag ser den perfekta kullen, börjar klättra och det visar sig vara en sten och inte en kulle med mossa på. Pik halkar åt vänster och bakåt samtidigt och mitt ben klämms emellan trädet och Pik sen tippar han bakåt och jag försöker kasta mig av men han landar på mitt ben.. Dum som jag är tänker jag inte på mig själv och börja hoppa efter hästen gråtandes.

Lyckades komma upp på honom och red hem, Pik hjälpte mig hela vägen hem var så försiktig och förstående. Åkte direkt till akuten och blev röntgad två gånger och fick hur mycket morfin ut i blodet att jag avr helt borta vissa stunder. Som tur var det inget som var brutet men jag kan inte stödja på benet och kommer antagligen inte kunna göra det på någon vecka eller två..

Jaja, ska försöka ta mig ner i mitt rum och städa så gått jag kan och orkar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Glad och sprallig tjej på 20år som väntar sitt första barn. Sambo med världens underbaraste man. Ägare till en teacup chihuahua och två hästar. Försöker leva livet fullt ut innan det är tooo late. Jag kommer skriva om min vardag, graviditet, matlagning och bakning. Sånt jag tycker är roligt helt enkelt. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela